Branża budowlana od kilku dobrych lat przynosi duże zyski. Zainteresowanie usługami budowlańców nie maleje, a popyt na ich pracę sprawia, że ceny usług rosną. Jednocześnie jednak atrakcyjny rynek przyciąga nowych inwestorów. W związku z tym na rynku regularnie przybywa firm budowlanych.

To korzystna sytuacja dla klientów, ale na firmach wymusza konkretne działania. Rośnie bowiem konkurencja w branży. Referencje, polecenia i dobra opinia na temat jakości usług wciąż odgrywają na tym rynku znaczącą rolę. Dziś trudno jednak wyobrazić sobie jakąkolwiek firmę o większych aspiracjach bez odpowiedniej reklamy.

A zatem – jak reklamować firmę budowlaną? Jakimi kanałami dotrzeć do potencjalnych klientów? Które działania są najbardziej skuteczne? Przygotowaliśmy 5 wskazówek, które pomogą zaistnieć na rynku dzięki reklamie i działaniom marketingowym. 

1 Jak reklamować firmę budowlaną? Postaw na ubrania z logo

O firmie budowlanej świadczą inwestycje, w których bierze udział. Można tutaj wyróżnić dwa rodzaje zadań – samodzielne zlecenia oraz duże projekty, w których firma jest podwykonawcą.

I w jednym, i w drugim przypadku warto zadbać o naturalną reklamę. Taką funkcję będą spełniać ubrania z logotypem i nazwą firmy. Wystarczy nanieść odpowiednie nadruki na odzież roboczą, by każdy, kto będzie choć przez chwilę przyglądać się pracom na budowie, wiedział, jaka firma bierze w nich udział.

Zakup znakowanej odzieży roboczej dla budowlańców to dwie pieczenie na jednym ogniu. Oprócz skutecznej i mobilnej reklamy, w ten sposób kreujemy profesjonalny wizerunek. Oczywiście tylko wtedy, kiedy zamówimy ubrania odpowiedniej, wysokiej jakości, na przykład korzystając z oferty sklepu https://abccotton.pl. Przy okazji wypełniamy też ustawowe obowiązki wobec pracowników. Pracodawca ma bowiem obowiązek dostarczenia odzieży roboczej podwładnym.

2 Zadbaj o reklamę outdoorową

Reklamy zewnętrzne to jeden z najbardziej popularnych sposobów docierania do klientów przez firmy budowlane. Już choćby to świadczy o skuteczności takiej formy promocji. Wiele firm budowlanych działa przede wszystkim lokalnie. W takich warunkach outdoor odgrywa jeszcze ważniejszą rolę.

Warto umieszczać swoje plakaty na tablicach ogłoszeniowych w okolicy. Liczą się jednak przede wszystkim spore billboardy. Powinny znaleźć się w pobliżu siedziby firmy, ale nie tylko. Ruchliwe drogi, okolice marketów – to dobre miejsca na reklamę zewnętrzną.

3 Bądź obecny na portalach z ogłoszeniami

Dziś jednak wielką siłę oddziaływania ma marketing w sieci. Niektóre firmy budowlane traktują ten obszar marginalnie. To błąd. Nawet działając lokalnie, odpowiednia ekspozycja w sieci może zapewnić nowych klientów.

Dobrym pomysłem jest informowanie o swojej ofercie na portalach z ogłoszeniami. To sprawdza się nawet przy lokalnych biznesach. Niemal w każdym powiatowym mieście w Polsce funkcjonuje kilka takich serwisów. Warto być we wszystkich i regularnie odświeżać reklamy.

Podobną funkcję mogą pełnić katalogi firm. Partnerów szukają tam często inwestorzy, którzy szykują się do poważnych zadań. To więc szansa na duże zlecenia.

4 Załóż stronę internetową i dbaj o jej pozycjonowanie

Swoją obecność w internecie warto zaznaczyć również w inny sposób. Dziś pierwszym źródłem informacji dla wielu osób jest Google. Zadbajmy więc, by informacje o naszej firmie znalazły się również tam.

Jak reklamować firmę w wyszukiwarce? Najważniejsze jest założenie własnej strony internetowej i zoptymalizowanie jej pod odpowiednie frazy. Warto stawiać na te rozbudowane. Sam termin “firma budowlana” odnosi się do wielu wyników. Ale już “usługi budowlane Miechów” to zdecydowanie mniejsza konkurencja i łatwiejsza szansa na nowych klientów.

O pozycjonowanie stron internetowych dbają agencje marketingowe. Samodzielnie można wspomóc te działania na przykład przez prowadzenie firmowego bloga. Drogą “na skróty” są reklamy Google Ads, które jednak są oznaczane w wynikach wyszukiwania jako reklama.

5 Jak reklamować firmę? W mediach społecznościowych

Strona internetowa to nie wszystko. Dziś nawet firmy budowlane powinny posiadać również swoje profile w mediach społecznościowych. W tej branży kluczowy jest Facebook.

Profil na tym portalu wzmacnia wizerunek firmy i ułatwia jej weryfikację. Warto regularnie informować tam o udziale w inwestycjach, zwłaszcza dużych. I chwalić się realizacjami. To podnosi wiarygodność.

Na Facebooku można się jednak również skutecznie reklamować. Menedżer reklam daje w tym względzie duże możliwości i może być świetnym wsparciem dla innych działań.

Napisz komentarz