W ostatnim czasie zainteresowanie nieruchomościami na sprzedaż stale rośnie. Wszelkie agencje oraz biura mają więc ręce pełne roboty. Wiąże się to jednak także z dużą ilością konkurencyjnych ofert. Aby zatem doszło do finalizacji transakcji, kluczowe jest zadbanie o odpowiednie wyróżnienie danej nieruchomości w sieci na tle innych propozycji. Jak to zrobić? Jakie działania podjąć? Zapraszam na artykuł, w którym podpowiem, jak wygląda marketing nieruchomości i jakie elementy oferty są kluczowe!

Marketing nieruchomości – zacznij od dokładnej analizy

Aby przygotować idealną ofertę sprzedażową, zawsze warto najpierw dokładnie poznać dobro wystawiane na sprzedaż. Od tego też powinien zacząć się marketing nieruchomości. W pierwszej kolejności warto dokładnie przeanalizować lokum. Pod jakim względem?
A chociażby takim, dla kogo sprawdzi się idealnie, co jest jego największym atutem czy jaki aspekt może najbardziej zainteresować potencjalnego klienta. Należy bardzo dokładnie przyjrzeć się całości i wypunktować największe zalety nieruchomości. To właśnie na nich będzie bazować później opis oferty. Przy okazji będzie to świetne wsparcie w sytuacji, gdy dojdzie do spotkania na żywo z osobą zainteresowaną.
Trzeba jednak pamiętać, że nieruchomości nigdy nie są w pełni pozbawione wad. Te również warto poznać i wypunktować. Dzięki temu, nawet podczas rozmowy z klientem, będzie można szybko zbić jego obiekcje i pokazać mu, że pewne minusy wcale nie są tak duże, jakby się mogło wydawać. Na tym etapie warto także zastanowić się nad szansami i zagrożeniami związanymi z daną nieruchomością.
Można więc powiedzieć, że pierwszy etap to coś w rodzaju przygotowania analizy SWOT – pozwalającej poznać wady, zalety, szanse oraz zagrożenia. To właśnie na jej podstawie należy opracować konkretny plan działania. Do tego okaże się nieoceniona w trakcie bezpośredniej rozmowy z potencjalnym kupcem.

Zadbaj o bogaty materiał zdjęciowy oraz wideo

Nawet najlepsza technicznie reklama nieruchomości nie będzie skuteczna, jeśli znajdą się w niej mało zachęcające zdjęcia. Nie da się bowiem ukryć, że w sieci fotografie mają ogromne znaczenie. To przecież dzięki nim jesteśmy w stanie na odległość poznać przedmiot wystawiony na sprzedaż. 
Trzeba jednak przy tym pamiętać, że liczy się przede wszystkim pierwsze wrażenie. A pierwszym wrażeniem w przypadku ogłoszenia zawsze będzie zdjęcie wyróżniające ofertę. Można powiedzieć, że jest to takie zdjęcie profilowe nieruchomości. Trzeba przedstawić ją na nim w jak najlepszy sposób.
Najlepiej więc wybrać ujęcie przedstawiające najciekawszy i najatrakcyjniejszy element mieszkania. Może to być przestronny i pięknie urządzony salon czy zdjęcie z zewnątrz pokazujące cudowny ogród koło posiadłości. Fotografia musi przyciągnąć uwagę oraz zainteresowanie osoby przeglądającej ogłoszenia. Powinna więc być jasna, wyraźna, estetyczna i wykonana z pomysłem. Dzięki temu nieruchomość będzie w stanie wpaść w oko zainteresowanym.
Samo zdjęcie wyróżniające jednak nie wystarczy. W ogłoszeniu warto umieścić tak naprawdę jak największą ilość fotografii. Z ich pomocą będzie można pokazać każdy zakątek nieruchomości i tym samym zachęcić potencjalnych klientów do zobaczenia jej na żywo. Najlepiej więc pokazać każde z pomieszczeń, a także otoczenie posiadłości – im więcej ujęć, tym lepiej.
Kluczowy może okazać się także plan nieruchomości. Wtedy o wiele łatwiej będzie sobie wyobrazić, jak wygląda na żywo przestrzeń i jak będzie można ją zagospodarować.
Wiele agencji oraz biur nieruchomości stawia także w ogłoszeniach na bogaty materiał wideo. Nagranie pokazujące każdy zakątek czy tzw. wirtualny spacer po mieszkaniu może okazać się świetnym rozwiązaniem. Odbiorca szybko oceni wtedy, czy jest to właśnie ta posiadłość, której szuka.

Przygotuj opis, który wzbudzi emocje

Reklama nieruchomości nie może obejść się także bez opisu. Oczywiście należy wypunktować w nim dokładnie wszelkie najważniejsze informacje. Mowa tutaj o lokalizacji, inwestycji, ilości pomieszczeń, głównych zaletach, opłatach czy innych kluczowych z punktu widzenia klienta kwestiach.
Warto jednak całość wzbogacić także barwnym opisem budzącym emocje. Takim, dzięki któremu osoba czytająca będzie w stanie wyobrazić sobie siebie wraz z rodziną w danym lokum. W końcu wielokrotnie podczas zakupów włączają się nam emocje i rozum niekiedy przechodzi wtedy na drugi plan. W przypadku zakupu mieszkania to właśnie odczucia działają najmocniej. W końcu ma to być miejsce, w którym spędzimy niekiedy resztę swojego życia. Trzeba złapać więc z nim pewnego rodzaju więź. I tutaj właśnie wkracza emocjonujący opis. Jak go przygotować?
Przede wszystkim zastanów się, kto głównie będzie zainteresowany taką ofertą. To klucz do sukcesu. Będziesz wtedy w stanie dopasować całość do potrzeb potencjalnego właściciela. Możesz także używać odpowiednich zwrotów czy słów, które po prostu złapią zainteresowanego za serce.
Następnie należy już przygotować właściwy opis, używając języka korzyści i uwzględniając potrzeby grupy docelowej. Wiele poradników na temat tego, jak pisać takie skuteczne sprzedające treści, czeka na Ciebie na blogu https://kropla.co/. We wpisach znajdziesz szczegółowe i konkretne wskazówki, dzięki którym z pewnością stworzysz opis budzący emocje. Co jednak możesz w nim m.in. zawrzeć?
Zamiast pisać, że w mieszkaniu znajduje się po prostu przestronny balkon, napisz, że jest to miejsce, z którego każdego dnia będzie można podziwiać zachody słońca, relaksować się po ciężkim dniu w pracy czy zaaranżować na dodatkową przestrzeń do towarzyskich spotkań. Jeśli natomiast chcesz podkreślić piękną zieloną okolicę, napisz, że jest to miejsce pozwalające odciąć się od miejskiej dżungli czy które będzie idealne do wychowywania gromadki wesołych dzieci.
Każde takie podkreślenie korzyści z pewnością wpłynie na emocje potencjalnego zainteresowanego, który z chęcią umówi się następnie na oglądnięcie nieruchomości.

Postaw na dodatkową płatną reklamę

Nawet najlepiej przygotowana oferta musi być także w odpowiedni sposób promowana. Dzięki temu trafi do potencjalnych zainteresowanych. Większy zasięg to oczywiście większa szansa na sprzedaż. W tym celu warto postawić na dodatkową płatną promocję. Jeśli ogłoszenie znajduje się na jednym z popularnych portali z ofertami nieruchomości, warto wykupić jego wyróżnienie na tle pozostałych.
Gdy z kolei jest umieszczone w innym miejscu w sieci, świetnie sprawdzi się Google Ads (reklama w wynikach wyszukiwania) czy Meta Ads (reklama w mediach społecznościowych). Odpowiednie ustawienie parametrów pozwoli na dotarcie do dokładnie tych osób, którzy powinni być zainteresowani daną nieruchomością. To świetne wsparcie sprzedażowe.

Wykorzystaj siłę social mediów, czyli reklama nieruchomości na Facebooku i nie tylko

Media społecznościowe i ich siłę w sprzedaży lokum można wykorzystać także w inny sposób – nie tylko poprzez płatną reklamę. Nowoczesny marketing nieruchomości skupia się także na innych działaniach. W ostatnim czasie zdecydowanie najpopularniejsze są tzw. rolki na Facebooku i Instagramie, a także krótkie materiały wideo umieszczane na TikToku. 
Z ich pomocą oferta ma szanse zainteresować wielu potencjalnych klientów. Wystarczy tak naprawdę nagrać amatorski filmik, w którym to zostanie zaprezentowane mieszkanie. Aby go przygotować, trzeba tylko przedstawić w krótkim materiale nieruchomość. Może to być coś w rodzaju spaceru po niej czy pokazania najciekawszych rozwiązań zastosowanych w danym lokum.
Przepisem na udany materiał jest w tym przypadku wspomniana na początku analiza SWOT. Na jej podstawie pomysły na ciekawe przedstawienie mieszkania wręcz przyjdą same. Wiele agencji w tego typu materiałach podkreśla także, w jakich dokładnie sprawach wspiera klientów kupujących swoje własne M. To kolejny atut i walor oferty, który może okazać się kluczowy z punktu widzenia osoby zainteresowanej.

Wspomóż się dodatkowymi działaniami

Wyżej wymienione działania mające na celu zainteresować potencjalnych klientów daną nieruchomością to dopiero początek. Możesz także pokusić się o kilka dodatkowych elementów, które z pewnością przybliżą Cię do sukcesu. Pamiętaj więc także o:
  • zadbaniu o wizytówkę agencji – przy każdym ogłoszeniu, a także na stronie internetowej, powinien znajdować się opis agencji – w końcu osoby zainteresowane z pewnością będą sprawdzać, od kogo mają kupić lokum i czy warto zaufać akurat tej marce,
  • zaprojektowaniu rzetelnej i profesjonalnej strony www – jest to kolejny element, który można uznać za wizytówkę pozwalającą na zdobycie zaufania,
  • odpowiednim pozycjonowaniu strony www agencji – pozwoli to zyskać dodatkowy ruch i zbudować wiarygodność,
  • wykorzystaniu mailingu – możesz z jego pomocą m.in. wysyłać najnowsze oferty do osób, które zapisały się do bazy odbiorców,
  • tworzeniu artykułów blogowych na stronę – to dodatkowe wsparcie, które nie jest związane bezpośrednio ze sprzedażą konkretnej nieruchomości, jednak możesz w ten sposób idealnie podkreślić swój profesjonalizm.
Jeśli więc zależy Ci na tym, aby zwiększyć swoje szanse na sprzedaż nieruchomości, pamiętaj przede wszystkim o dokładnym przeanalizowaniu jej zalet, wad, szans oraz zagrożeń. Do tego postaw na odpowiedni materiał fotograficzny oraz wideo i opis budzący emocje. Wspomóż się płatną reklamą, działaniem w social mediach i kilkoma dodatkowymi elementami, a z pewnością osiągniesz sukces.

Napisz komentarz