Ciuchy robocze dla pracowników to odzież, która doskonale sprawdza się w różnych branżach. Chociaż wiele osób skojarzy ją od razu z zawodami związanymi z pracą na budowie, tak naprawdę jest ona wykorzystywana także na wielu innych stanowiskach. Jej zadaniem jest zastąpienie ubrań pracownika w sytuacji, gdy podczas wykonywania obowiązków mogłyby one ulec uszkodzeniu lub zniszczeniu. Warto pamiętać także o jej funkcji reklamowej. W dzisiejszym artykule podpowiem Ci na co zwrócić uwagę, wybierając odzież roboczą dla pracowników, aby przyniosła ona maksimum korzyści osobom pracującym dla Ciebie oraz Twojej firmie. Zapraszam do lektury!
Zwróć uwagę na funkcję reklamową odzieży
Chociaż odzież robocza (zgodnie ze swoją nazwą) ma przede wszystkim służyć pracownikom w trakcie wykonywania swoich obowiązków na powierzonym stanowisku, może ona pełnić także dodatkową funkcję. Będzie miało to miejsce w sytuacji, gdy zatrudnione przez Ciebie osoby mają kontakt bezpośredni z klientem, ale także kontrahentami i innymi osobami, które mogą w przyszłości zainteresować się Twoimi produktami lub usługami. Jest to bardzo ważne także wtedy, gdy Twoi pracownicy pracują w terenie i często odwiedzają różne miejsca – tak jak ma to miejsce np. w przypadku przedstawicieli handlowych czy kierowników regionalnych.
Wybierając ubrania dla pracowników warto mieć więc na uwadze to, kto będzie je widział i jak odbierze widoczne na niej komunikaty czy hasła (przykładem takiej odzieży są np. bluzy reklamowe, o których więcej przeczytasz na https://24tp.pl/n/98208) Oczywiście możesz zdecydować się na umieszczenie na niej wyłącznie logotypu firmy, jednak świetnie sprawdzić się mogą także konkretne hasła, dzięki którym Twój biznes zakorzeni się w świadomości potencjalnych klientów. To prowadzi nas do kolejnego punktu…
Potraktuj ciuchy robocze jako wizytówkę swojej firmy
Ubrania robocze pracowników są wizytówką Twojej firmy – czy tego chcesz, czy nie. Dlatego lepiej jest wykorzystać ich potencjał, niż go zmarnować. Warto pamiętać także, że ubrania pracowników mają wpływ na to, jak firma jest odbierana. Różne stroje pracowników w sklepie czy firmie budowlanej nie będą budowały wrażenia profesjonalizmu, co może zostać po prostu źle odebrane i wiązać się w negatywnymi skutkami (np. stratą transakcji). Z kolei utrzymane w podobnej stylistyce i kolorystyce ubrania pokażą klientom i kontrahentom, że firma dba o swój wizerunek i chce prezentować się dobrze.
Najlepiej, jeśli odzież robocza będzie spójna ze strategią wizualną Twojej marki. Z pewnością są kolory, czcionki i hasła, które do tej pory wykorzystywałeś. Warto bazować na nich, ewentualnie dodawać do nich kolejne elementy, aby nie zaskakiwać niepotrzebnie, a skupić się na tworzeniu spójnego wizerunku, który od razu kojarzy się z Twoim biznesem.
Postaw na doskonałe dopasowanie do pracowników
Wiesz już, że odzież robocza pełni ważną funkcję w marketingu Twojej firmy. Dopasowanie jej do wymogów reklamowych to jednak nie wszystko, gdyż musisz pamiętać także o osobach, które będą ją nosić. Nie tylko ubrania, ale przede wszystkim oni stają się wizytówką Twojego biznesu.
Dlatego ubrania robocze powinny być komfortowe w noszeniu i sprawdzać się w warunkach pracy, wspierając pracownika. Ważne jest dostosowanie odzieży do warunków panujących podczas pracy. Jeśli pracownik spędza większość czasu na zewnątrz jesienią i zimą – bluza może okazać się niewystarczająca. Z kolei, gdy pracuje w klimatyzowanym pomieszczeniu, może ona okazać się w ogóle niepotrzebna i narazi Cię wyłącznie na dodatkowe koszty. Kluczem jest tutaj rozmowa z zatrudnionymi osobami, poznanie ich preferencji oraz potrzeb i odpowiedzenie na nie.
Jeśli chcesz zapewnić pracownikom komfort, ciuchy robocze muszą być wykonane z odpowiednich materiałów. Przykładowo do pracy w pomieszczeniu, w którym panuje wysoka temperatura, ubrania z poliestru nie będą najlepsze – osoba nosząca je będzie się dodatkowo pocić. Natomiast oddychający materiał sprawi, że pracownik będzie się dobrze czuł, co może jednocześnie pozytywnie wpłynąć na jego produktywność.
Pamiętaj także o tym, aby zapewnić pracownikowi odpowiednią liczbę ubrań. To kolejny sposób na zadbanie o jego komfort podczas wykonywania swoich obowiązków, a także o to, aby zawsze prezentował się doskonale i odpowiednio reprezentował Twój biznes. Wypadki podczas pracy się zdarzają, a dodatkowa para spodni czy koszulka firmowa zawsze może się przydać.
Wybierz modne propozycje
Wybierając ubrania robocze dla pracowników, warto postawić na odzież o kroju, który jest aktualnie modny. Nie muszą to być oczywiście najnowsze designy, ale warto zdecydować się na takie modele, które podobają się pracownikom. W innej sytuacji mogą oni celowo unikać ich noszenia, a tego efektu zdecydowanie chcemy uniknąć! Z kolei jeśli zdecydujesz się na modne ubrania, które dobrze się prezentują, możesz zyskać jeszcze jeden efekt – być może Twoi pracownicy założą je od czasu do czasu także poza pracą? Darmowa reklama gwarantowana!